A journey to remember

It Was Just a Totally Past

Posted on: February 27, 2009

 

Dulu, gue pernah tergila-gila sama seorang cowok yang gue kenal dari kelas 1 SMA. Gue sama temen-temen se-gank punya nama sandi ‘si Bolong’ untuk menyebut dia yang tidak boleh disebut namanya itu. Nah, saking naksirnya gue sama si Bolong ini, gue banyaaaak… banget ngelakuin hal bodoh yang suka bikin malu kalo gue inget sekarang-sekarang ini. Dulu tuh gue nggak pernah bisa berhenti ngoceh tentang dia, selalu update segala hal terbaru tentang dia, dan kayaknya seisi kelas juga tahu kalo gue itu suka sama cowok ini…

 

Padahal sih selama tiga tahun SMA gue sempet naksir dan deket sama cowok-cowok lain selain dia. Tapi intinya, selalu ada dia sampai kelulusan memisahkan kita berdua.

 

Tapi herannya ya, biar kata udah pisah kampus juga masih adaaaa aja orang yang ngira gue masih suka sama si Bolong. Padahal jelas-jelas gue udah bilang sama mereka kalo di kampus gue udah punya gebetan baru. Mungkin karena dulu gue keliatan segitu tergila-gilanya makanya mereka enggak percaya bahwa gue emang beneran udah lupa sama si Bolong.

 

Sampai beberapa hari yang lalu, Radhianty; salah satu sahabat dari bangku SMA ngomong gini sama gue waktu kita lagi nunggu pesenan ayam bakar Mas Mono.

 

“Gue inget tuh dulu elo selalu heboh banget kalo ada berita baru tentang si Bolong.”

 

Gue ngangkat alis, sok-sok bingung. “Oh ya?”

 

“Iya… contohnya waktu gue bilang gue pernah main ke rumah Bolong elo langsung heboh banget gitu!”

 

Kali ini gue beneran bingung. “Emang iya ya, elo pernah main ke rumahnya si Bolong? Emangnya ngepain elo main ke rumah dia? Elo kan nggak pernah sekelas sama dia?”

 

Radhianty malah ketawa. “Iyaaa… gue sama temen-temen sekelas gue kan pernah numpang latihan drama di rumahnya dia! Masa’ elo nggak inget sih?”

 

Gue coba inget-inget lagi. Gue minta si Radhiator untuk me-rewind ceritanya. Lalu samar-samar, kayaknya gue emang agak familiar sama ceritanya dia itu.

 

“Wah… bagus lah, Ler (Radhianty suka manggiil gue ‘Uler’), berarti elo udah beneran lupa sama si Bolong.”

 

Huahaha… ya iyalah gue udah lupa! Malah setelah dipikir-pikir lagi, yang dulu gue rasain ke dia itu tuh sama sekali bukan cinta. Mungkin lebih tepat kalo disebut sebagai Obsesi-Masa-SMA hehe. Jadi dengan ini, kepada seluruh teman-teman gue dan teman-temannya Bolong, tolong berhenti ber-cie-cie-ria. He’s soooo yesterday and I’m totatlly over it, okay? Case closed.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

My Blog Counter

  • 988,491 visits since May 2011

My Blog Categories

My Blog Archives

Click here to read my tweets…

Click the pictures below to visit my Instagram...

From classmates to travelmates! Been friends since we were only 15 years old! Met them up today and we’ve made a lot of plans for our coming trips. Let’s make it happen!
I don’t know why but I couldn’t seem to get any new outfit for Lebaran this year. I went to three shopping malls but then I went home with empty hands. So here I am... wearing one old dress I bought a couple years ago. Today before Eid prayer was begun, I saw something that made me smile. I instantly knew that I’ve had something way more important than a new dress for myself. I’d be happy if I had a new dress, but I’m still perfectly happy even without any of it. God has been incredibly kind to me and Ramadhan this year couldn’t be more miraculous to me. I am full of flaws, but I’ve had way more than enough, and I couldn’t ask for more. Eid mubarak and please do forgive me for all the wrong said and done. Let’s celebrate this holly day as the new beginning for each and everyone of us. Love - Riffa.
Arfa, my very first nephew, is turning six today! Just two days ago, he told me, “Aunty, when I grow up, I want to be vey rich so that I can buy for you anything you want!” He’s lovable, isn’t he? It never ceases to amaze me to see all the new things he learned, said, and did in the past 6 years. He’s growing up so fast and I can’t be prouder of him! Happy birthday, Arfa! Wish you’ll always be a loving kid and may Allah always bless you in every step of the way. So much love - your proud Aunty ❤️

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

About Me

What my blog is all about? It's all about my life; my very own fairy tale, that I would love to share. This is my story, my ups and downs, it's a journey to remember.

Advertisements
%d bloggers like this: