20 Rules to Live By

Based on some other great quotes, life advice from remarkable authors, and of course, based on my own experiences, here are 20 rules I do to live by. You don’t need to agree with this all, your life is your own rule, but I hope at least, it will inspire you to define yours. Enjoy the blog!

  1. Expectation kills your happiness. Set your goals, focus on it but keep your expectation low;
  2. Pick your battle. You don’t need to reply every argument coming to you and you don’t need to be angry for all the things irritating you. Save your energy to fight for something worthy;
  3. But then it’s okay to be angry, as long as the anger gives you more benefit over the harms it may bring;
  4. Say exactly what you mean, ask instead of assuming, and always remember: people are not mind reader!
  5. You can’t please everyone and you don’t have to do that at all. So stop trying so hard to be a ‘people pleaser’;
  6. You don’t need to be friends with ALL people on earth. Having haters is normal, especially if you happen to be an awesome one 😉
  7. Find your happy place, because sometimes, happiness is simply being in the right place. However, at the end of the day, happiness is in your hand. You only need to find a place which suits you the best;
  8. Love yourself first. It’s okay to spend money for decent foods, nice clothes, holiday trips, or any other things those make you happy. Reward yourself for all of the hard works you’ve done;
  9. Don’t be afraid to say “yes” or “no”. Be a brave one!
  10. Every human on earth has fear inside their heart, but the brave people will fight their own fear in order to shape their own destiny;
  11. If it feels wrong, don’t do it. But if it feels right, then you’ve got to do it for whatever it takes;
  12. Dream, believe, and make it happen!
  13. Let go of the things that you can’t control, but before that, make sure that you have given all of your best fights;
  14. Stay away from negative people. Don’t be with someone who doesn’t appreciate your efforts and constantly make you feel bad about yourself;
  15. Find a couple of friends whom you can trust to share your life with. Keeping all of those burdens alone will drive you crazy;
  16. If a guy keeps making you wondering how he feels about you for months, then it’s time to move on. If he really wants you, he will make it obvious. At the end of the day, you won’t want to be with someone who doesn’t want you back;
  17. Think before you speak. Your words will be the sword who kill you back. It’s not easy, but doable;
  18. Learn to forgive. No matter how good they are, their flaws will eventually hurt and break your heart. They’re not perfect, and neither you are;
  19. No matter how cruel and horrible this life is, never ever give up on being a good person. Don’t do revenge, don’t blame people for your mistakes, try to be honest, sincerely help the others and do the right things even when nobody is watching;
  20. At the end of the day, no matter how hard you try, you will never ever be a perfect person. However, never stop doing your best! You don’t need to be perfect, but you’ve got to be awesome!

The Dream Guy; Based on a Popular Chick Flick

Ceritanya gue baru aja selesai baca novel yang sangat-sangat populer di kalangan kaum hawa. Awalnya gue kira, cuma cowok-cowok aja yang seneng baca novel model begitu, tapi ternyata…. mayoritas penggemarnya justru kalangan perempuan! Saat novel ini hendak diangkat ke layar lebar pun, cewek-cewek dari berbagai kalangan mulai heboh setengah mati saking nggak sabarnya pengen lihat visualisasi dari novel favorit mereka itu.

Novel kontroversial yang enggak bisa gue sebutkan namanya ini kalo dari segi jalan cerita sih bukan salah satu yang terbaik yang pernah gue baca. Mirip-mirip novel Harlequin kalo menurut gue. Kalo nanti udah jadi film, menurut gue ini bisa jadi salah satu film yang pantes masuk kategori ‘chick flick’. Lalu kenapa novel ini bisa begitu mendunia dan bikin cewek-cewek jadi tergila-gila? Jawabannya sederhana: novel ini menampilkan si cowok impian yang diam-diam diidamkan oleh perempuan pada umumnya.

Apa aja sih, kriteria cowok dalam novel ini yang bikin para pembaca perempuannya jadi sebegitu terpesona? Berikut ini daftar kriteria-nya 😉

 

Gentleman and treat us like a lady

Meskipun sekarang ini sudah jamannya emansipasi, perempuan pada umumnya tetap senang diperlakukan sebagai perempuan. Bantuin bawa barang-barang berat, bukain pintu, dan tentu saja, jangan biarkan kita (para perempuan) keluar uang buat biaya kencan, hehehehe. Cowok yang masih model begini kelihatan keren dan cowok banget di mata perempuan pada umumnya.  

 

Caring and put our safety first

Lagi-lagi, meski udah jaman emansipasi, perempuan tetap saja perempuan; tetap senang diperhatikan, tetap senang dijaga, dan tetap senang diperlakukan seolah ‘barang pecah belah’. Ngelihat si dia peduli banget sama kesehatan dan keselamatan kita bisa bikin kita jadi jatuh cinta. Bahkan cewek yang paling mandiri dan paling pemberani pun, akan merasa nyaman dan aman saat menemukan tipikal pasangan yang seperti ini. Seems like that prince charming concept will never get old.

 

Protective (or maybe just a little bit) and get jealous (also just a little bit please) easily

Harus gue akui, cowok yang lagi cemburu itu kelihatan sexy and cute 😉 Efeknya emang jadi protefktif, suka jadi banyak aturan soal kedekatan kita dengan cowok-cowok lain (mulai dari teman hingga rekan kerja). However, it feels good to see how someone can be so afraid of losing us to another man. It secretly makes us feel loved 😉 Tapiii, untuk yang satu ini harus hati-hati banget sih. Beda cewek beda pula kadar toleransinya. It’s okay to be protective, but don’t make us feel suffocated just because of it.

 

Spoil us with gifts and surprises (addition from me, give us the thoughtful one, not the expensive one)

Senang banget rasanya saat dikasih surprise sama si dia, terutama kalo kado yang dikasih sifatnya thoughtful. Misalnya, sesuatu yang sudah lama kita idam-idamkan, sesuatu yang benar-benar sedang kita butuhkan, sesuatu yang tidak terduga dan unforgettable, atau sesuatu yang bisa jadi pengingat atas kenangan lampau kita dengan si dia. Emang asyik juga sih, punya pasangan yang bisa kasih Audi untuk hadiah ulang tahun seperti yang diceritakan dalam novel ini, tapi realitanya, ada berapa banyak sih cowok yang setajir itu? Hehehe.

 

Good looking and well groomed

Just like the boys, girls are also proud to be with someone who can make any other girl envies us just at a blink of eyes. Itulah sebabnya, meskipun katanya penampilan bukan yang nomor satu, cowok ganteng dan keren tetap bisa bikin kita tergila-gila. Ditambah lagi kalo mereka tipikal yang pinter pilih baju, rapih, wangi, dan rajin cukuran, hehehe. However for me, all of the good qualities inside can beat all of the outside 😉

 

Good id bed

No comment for this one, hehehehe.

 

Pertanyaan berikutnya… cowok kayak dalam novel ini beneran ada nggak sih? Pertanyaan yang sulit secara gue enggak mengenal SEMUA cowok yang ada di muka bumi ini. But one thing for sure: expectation could kill our happiness. Boleh aja tergila-gila sama cowok dalam chick flick kayak gini, tapii, jangan menjadikan tokoh utama di dalam cerita sebagai standar cowok impian!

Ingat cerita tentang teman gue yang diberi setangkai bunga oleh pacarnya? Tadinya gue kira dia akan sangat hepi dengan bunga itu, tapi ternyata, dia malah merasa biasa-biasa saja karena dikiranya, si pacar akan membawa satu buket bunga mawar di perayaan anniversary mereka, dan bukan hanya satu tangkai. Dari situ gue belajar… ekspektasi yang terlalu tinggi dapat mengecilkan segala sesuatu yang tidak menyerupainya meskipun sebetulnya, hal kecil itu pun, merupakan satu hal kecil yang dapat membahagiakan kita.

That’s why for me, chick flick is an entertainment, but reality is reality. Though if someday I end up with this kind of guy, well… just consider it as a bonus for me then, hehehehe.