A journey to remember

A Surprising Treat

Posted on: October 22, 2010

 

Gara-gara bikin status Facebook soal nraktir, gue jadi inget kejadian satu minggu yang lalu di Mall Taman Anggrek.

Diawali Puja dan Nata yang janji mau nanggung biaya makan gue selama di Phuket satu bulan yang lalu sebagai balas budi karena gue udah nyiapin tetek bengek acara traveling kita itu. Tapi di hari terakhir, ceritanya kita bertiga udah hampir kehabisan Baht (mata uang Thailand). Jadi untuk makan malam yang terakhir di sana, gue bayar sendiri, enggak jadi ditraktir mereka. Alhasil, mereka berdua janji bakal nraktir gue di Jakarta nanti.

Akhirnya kita sepakat bikin janji ketemuan di Taman Anggrek tanggal 17 Oktober. Gue sempet ngira janji ketemuan itu nggak bakal terwujud secara sebelumnya kita ini sering banget nggak jadi ketemuan karena berbagai jenis alasan. Tapi ternyata, kali ini mereka serius. Gue udah bilang mendingan ditunda karena dompet gue mulai tipis, tapi mereka tetep insist harus jadi.

Yang bikin gue kaget adalah… pas gue tanya budget-nya berapa, mereka bilang terserah. Terus pas gue sebut American Grill, mereka langsung bilang iya! Yang ngagetin lagi abis itu kita karokean di Inul Vista selama dua jam. Pas gue tanya gimana bagi-bagi bayarnya, mereka bilang karoke juga mereka yang traktir!

Jadi kalo gue itung-itung… sehari itu mereka berdua keluar duit sekitar lima ratus ribu! Padahal ekspektasi gue, mereka cuma bakal nraktir senilai satu kali makan di Phuket. Hmm, ada apa gerangan yah? Segitu kerennya kah gue sampe layak ditraktir abis-abisan sama sahabat-sahabat gue tercinta, hehehehe.

Well, apapun alasannya, I really thank them for the treat! Cup cup muach;p

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

My Blog Counter

  • 908,046 visits since May 2011

My Blog Categories

My Blog Archives

Click the pictures below to visit my Instagram...

The beauty of diversity. I'm glad that I met them along my career path at Lazada. Just a little help like this could mean everything to me and The Lens Story. Many thanks! ❤️
📷: @thelenstory 👚: @adidaswomen 👕: @nike 
#friends #friendshipgoals #diversity #photography #photooftheday #canon #snapseed #thelenstory Find someone who loves you properly.
The one who never intentionally let you wait for him.
The one who never makes you have to wonder how he truly feels about you.
The one who will definitely catch you and hold you tight as you fall for him.
The one who gives you all he has to be a better man, to fix what goes wrong, to fight for you and to never let you go.
You are too old for another Mr. Wrong, reward yourself with the right one.
Love yourself enough to leave your past, you deserve better.
📷: @thelenstory
💄: @yuficarolin.mua
👗: @calla.atelier
👠: @charleskeithofficial 
#love #life #quote #photography #photooftheday #thelenstory I'm not perfect. I make mistakes. I do the things I'm not proud of. I give up, sometimes. I hurt people, mostly the ones that I actually care about. I have a lot of flaws, but at least, I'm trying hard to be a better person. I'm no saint nor angel, but I'm not a pure evil either. I'm simply a human who is trying to be the very best that I can be. I'll never stop learning, until my very last breath.
📷 @thelenstory
💄 @yuficarolin.mua
👗 @calla.atelier
👠 @charleskeithofficial
#photooftheday #beauty #photography #quote #thelenstory

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

About Me

What my blog is all about? It's all about my life; my very own fairy tale, that I would love to share. This is my story, my ups and downs, it's a journey to remember.

%d bloggers like this: