A journey to remember

A Surprising Treat

Posted on: October 22, 2010

 

Gara-gara bikin status Facebook soal nraktir, gue jadi inget kejadian satu minggu yang lalu di Mall Taman Anggrek.

Diawali Puja dan Nata yang janji mau nanggung biaya makan gue selama di Phuket satu bulan yang lalu sebagai balas budi karena gue udah nyiapin tetek bengek acara traveling kita itu. Tapi di hari terakhir, ceritanya kita bertiga udah hampir kehabisan Baht (mata uang Thailand). Jadi untuk makan malam yang terakhir di sana, gue bayar sendiri, enggak jadi ditraktir mereka. Alhasil, mereka berdua janji bakal nraktir gue di Jakarta nanti.

Akhirnya kita sepakat bikin janji ketemuan di Taman Anggrek tanggal 17 Oktober. Gue sempet ngira janji ketemuan itu nggak bakal terwujud secara sebelumnya kita ini sering banget nggak jadi ketemuan karena berbagai jenis alasan. Tapi ternyata, kali ini mereka serius. Gue udah bilang mendingan ditunda karena dompet gue mulai tipis, tapi mereka tetep insist harus jadi.

Yang bikin gue kaget adalah… pas gue tanya budget-nya berapa, mereka bilang terserah. Terus pas gue sebut American Grill, mereka langsung bilang iya! Yang ngagetin lagi abis itu kita karokean di Inul Vista selama dua jam. Pas gue tanya gimana bagi-bagi bayarnya, mereka bilang karoke juga mereka yang traktir!

Jadi kalo gue itung-itung… sehari itu mereka berdua keluar duit sekitar lima ratus ribu! Padahal ekspektasi gue, mereka cuma bakal nraktir senilai satu kali makan di Phuket. Hmm, ada apa gerangan yah? Segitu kerennya kah gue sampe layak ditraktir abis-abisan sama sahabat-sahabat gue tercinta, hehehehe.

Well, apapun alasannya, I really thank them for the treat! Cup cup muach;p

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

My Blog Counter

  • 869,691 visits since May 2011

My Blog Categories

My Blog Archives

Click the pictures below to visit my Instagram...

Stressed out all day with tons of things at work and then I got a CD delivered from Bali! It instantly made my day!
Hard Rock photography team has really done a great job! The photographer captured just the right moments in her shoots. I love to see how I genuinely smiled in this picture. Oh yeah, the size of my smile can really tell how happy I am at that very moment!
And did you know what made me happy that day? I was happy knowing that no matter how things could go wrong, I still knew how to fix it and went back to have some (more) fun again.
#throwback #photooftheday #bestoftheday #bestday #portrait #pool #summer #hardrock #bali One fine morning in Bali.
#friends #holiday #bali #summer #hardrock #pool #photooftheday #bestoftheday The secret of 15 years friendship: don't be angry at the same time 😂
#bestfriend #bestfriendgoals #throwback #travel #vacation #bali #summer #pool #hardrock #photooftheday

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

About Me

What my blog is all about? It's all about my life; my very own fairy tale, that I would love to share. This is my story, my ups and downs, it's a journey to remember.

%d bloggers like this: