A journey to remember

One Night in My Dream

Posted on: September 29, 2009

 

Tiba-tiba gue teringat sama tulisan yang pernah gue buat beberapa bulan yang lalu, yang bercerita tentang isi mimpi gue satu malam sebelum itu. Boleh dibilang, mimpi itu pernah sangat mempengaruhi kehidupan gue berbulan-bulan yang lalu. Karena mimpi itu, gue membulatkan tekad untuk mengambil keputusan besar yang sebetulnya, mengambil keputusan itu sama dengan menelan sebuah pil pahit. Berikut isi dari mimpi yang istimewa itu …

 

Malam itu gue bermimpi lagi nonton film Korea yang bercerita tentang kehidupan gue. Tokoh gue diperanin sama artis Korea yang imut dan cantik banget. Terus kita sebut aja SCD si tokoh utama cowok yang dalam kehidupan nyata, dia itu temen cowok yang saat itu sedang dekat sama gue. Si SCD ini juga diperanin sama aktor Korea yang ganteng banget.

 

Jadi ceritanya gue dan SCD udah cukup lama berteman dekat. We are happy for being together. Akan tetapi, ada sesuatu yang bikin gue sama SCD mustahil buat bisa jadian. Awalnya gue coba nikmati apa adanya, tapi lama-lama gue mulai ngerasa capek sehingga mulai mempertanyakan masa depan hubungan gue dengan SCD. Dan yang bikin gue tambah kesel, kenapa keliatannya cuma gue yang pusing sendirian? Malah bisa-bisanya si SCD nyengir kuda di kala gue lagi cemberut memikirkan nasib.

 

Sampai suatu hari (mulai dari sini asli fiktif belaka) muncul seorang cowok ganteng, seorang eksekutif yang sukses di usia muda, yang tiba-tiba datang menghampiri gue. Nggak ada angin nggak ada hujan, tiba-tiba dia minta gue jadi pacarnya! Dia bilang pura-pura dulu juga enggak papa. Karena kaget, yang ada gue malah bengong dan nggak bisa ngomong apa-apa. Lalu… untuk membuktikan kalo kita berdua udah jadian, si cowok itu ceritanya nyium gue gitu… *Sumpah lho, ini cuma mimpi, gue cuma menceritakan ulang kejadian dalam mimpi gue itu, hehe…*

 

Gue tambah kaget dan dalam keadaan syok gue bertanya, kenapa bisa dia minta gue jadi pacarnya padahal dia kan baru aja kenal sama gue?

 

Terus eksmud ganteng itu bilang, sebenernya dulu gue udah pernah ketemu muka sama dia. Cuma masalahnya, waktu pertama ketemu itu gue lagi berduaan sama SCD, dan waktu itu si eksmud ganteng malah asyik ngobrol sama SCD sambil sesekali ngelirik ke arah gue. Jadi ceritanya, semenjak pertemuan pertama itulah si eksmud ganteng jadi suka memantau kehidupan gue sehari-hari… Sweet banget kan, hehe…

 

Lalu tiba-tiba, SCD panik ngelihat gue yang mulai terpesona sama eksmud yang ganteng itu. Setting film berubah jadi sebuah bandara yang keren banget (yang jelas bukan Bandara Soekarno-Hatta yang biasa banget itu:). Ceritanya si eksmud ganteng memberikan gue pilihan untuk ikut atau enggak ikut dia masuk ke dalam Gate. Waktu gue baru masuk beberapa langkah, SCD datang mengejar dan meminta gue untuk jangan pergi. Dia berdiri di luar Gate dengan tatapan yang penuh dengan penyesalan.

 

Gue pun semakin bingung… Tapi setelah gue pikir-pikir, gue tersentuh banget sama cara si eksmud ganteng yang selalu memperlakukan gue seperti seorang puteri. Dia juga keliatannya sayaaanng… banget sama gue. Jauh beda sama SCD yang suka enggak peka sama perasaan gue. Akhirnya gue membuat pilihan untuk ikut sama si eksmud ganteng masuk ke dalam Gate.

 

Layar berubah menjadi gelap, dan film itu diakhiri dengan sebuah kalimat, “Seringkali, kita harus belajar mencintai orang yang tidak kita duga.”

 

The end.

Advertisements

2 Responses to "One Night in My Dream"

Kebanyakan ntn BBF se. dibohongin oleh produser men. gak ada idup seindah itu. tp klo ada se boleh juga. heuheuheueheueh

PS: Mari kita sambut Miyabi di Indonesia

Iiihhh… enak aja! Gue bikin tulisan ini jauh sebelum nonton BBF. Sekarang malah gue udah bosen sama itu film.

PS: Emangnya kalo Miyabi jadi dateng elo mau ngepain gitu?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

My Blog Counter

  • 962,959 visits since May 2011

My Blog Categories

My Blog Archives

Click the pictures below to visit my Instagram...

I used to read a quote written by my former lecture saying that even a bad decision would always be much better than no decision at all. It reminded me of the decisions I put on hold and I asked myself, “What prevents me from making all those decisions?” I could instantly listed down many personal reasons that didn’t even sound good to myself. So there I made a couple of decisions; the good ones and the bad ones, and apparently it was so true: even bad decision was still better than no decision at all. First of all, it helped me to move on. I no longer waited for this and that; I made decisions and I started to make the actions. It also gave me a peace of mind knowing that I owed nothing to anyone, not even to myself. And most importantly, all those decisions made me learn, notably the bad ones. It’s not that I intentionally made a bad one, but well, how did I know my decision was bad until I gave it a try? Ever since the day I decided to stop putting my decisions on hold, my life felt a lot lighter and I have never been more proud of myself. Other people might not be happy with my decisions, but I only do what I’ve got to do and they can’t blame me for having courage to do the things they’re not willing to do. If it holds me back and nobody wants to make the call, then let me do the honor. It’s actually that simple, and again, it sets me free.
My biggest career goal is always running my own business. I have been an entrepreneur even since I was a seven years old. I was never hesitate everytime I saw an opportunity to earn some cash to buy toys and comic books. Graduating from college and starting my first corporate job has stopped me from doing my own business. I was too busy to do something else beside my main job. I tried to run a small jewelry business but then I got bored. I came to learn that if I want to start a business, I have to do something bigger. But of course, a bigger scale own business will also require a bigger effort! The comfort of corporate job made me decide to postpone starting a new business until at some point, it was no longer comforting to me. I still remember one night I went home feeling extremely upset with my boss and I just told myself, “I can’t do this forever. I can do much better than working for a jerk.” Right at that moment, I decided to start my biggest dream: starting my own business. Not so long after that, @thelenstory was born.
There is this one little secret about @thelenstory. There was one particular guy who made me fall deeper with photography. He was so talented he could make an old dirty lamp look beautifully glow in his pictures. I still remember that day on a boat, he took pictures of me and he smiled behind his lens. That kind of smile that made me feel the prettiest girl on earth. I didn’t know why but I just loved seeing this guy holding his camera. I even still loved it when he took pictures of me with his grumpy face! At the end of the day, The Lens Story is way more than just a girl who fell in love. The ups and downs, and all lifetime savings that I’ve spent have been the greatest leap of faith I’ve ever taken in my entire life. That one guy from my past was just a starting point. He was my inspiration, he made me believe that there were many hidden talents like him out there and I would be more than happy to help them start their professional career in photography. That was the very beginning story on how my start-up was born, and to me, that will always be one of my favorite stories to tell.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

About Me

What my blog is all about? It's all about my life; my very own fairy tale, that I would love to share. This is my story, my ups and downs, it's a journey to remember.

Advertisements
%d bloggers like this: